De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Snellink - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Snellink - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Fleur

20 Februari 2018 | Curaçao, Willemstad

Bon dia lieve mensen,

Na een hele lange tijd wachten ben ik vorige week eindelijk vertrokken naar Curaçao voor 5 maanden. Hier volg ik een minor, waarbij ik 4 dagen in de week werk en 1 dag in de week naar school ga.

Vorige week dinsdag was het eindelijk zo ver. De tijd van wachten duurde voor mijn gevoel erg lang, maar de laatste dagen gingen super snel. Gelukkig heb ik nog een knallend afscheidsfeestje gegeven (voor de mensen die hier bij waren: heeeel erg bedankt!), zelf moest ik 2 dagen bijkomen hiervan haha. Daar was helaas geen tijd voor omdat ik zondag met mijn lieve vriendinnen alweer carnaval gingen vieren. Maandag moest ik met mijn brakke kop alles inpakken, dat was ook niet zo'n goed idee.

Met heel veel geweld en mijn (veelste) zware koffers vertrokken wij dinsdagochtend naar het vliegveld. Hier was ik samen met mijn ouders, zussen, vriendinnetjes en Demi (mijn klasgenootje en vriendin) en haar familie. Het afscheid was moeilijk en verdrietig. Voor Demi en mij voelde het als een droom en geen werkelijkheid.

Omdat Demi en ik pas na een week in onze studentenstudio kunnen, verblijven wij eerst in een appartement. Hier kwamen wij dinsdagavond aan. Helaas konden wij onze auto pas de volgende dag ophalen en konden wij dus geen kant op (op Curaçao kun je helemaal niks zonder een auto). Dus na 21 uur niet gegeten te hebben, hadden wij de volgende dag eindelijk onze auto en ETEN.

De eerste dagen verlopen eigenlijk best soepel. We hadden nog een kleine week vrij voordat we begonnen met werken en school, dus we konden nog even vakantie vieren. En zo voelde het ook echt.

We hebben nu al een hele leuke groep met een aantal studenten. Daarnaast heb ik ook al veel andere Nederlandse studenten ontmoet, want er zitten er hier echt heel veel. Dus de afgelopen week zijn we eigenlijk van restaurantje naar happy hour en de volgende happy hour gehuppeld. Daarnaast zijn we al vaak naar het strand geweest en hebben we gezwommen met de schildpadden, ZWAAR LEVEN.

Er is bijna elke avond wel een feest of een happy hour wat dan ook super gezellig is!! We hebben hier zelfs (Nederlandse) carnaval gevierd met de gebroeders ko. Echt iets voor mij..not..... Maar het was best gezellig.

Verder heb ik eigenlijk niet zoveel te lullen. Ondanks de koude douche elke dag, raak ik overal best wel snel aan gewend zoals de warmte, de mensen en hun mentaliteit. Over 5 maand zal ik waarschijnlijk niet eens meer verlangen naar een warme douche.

Maar ok dit was mijn reisbloggie nummer 1. Spreek jullie snel!!!

Ayoooooooo, xxx

  • 20 Februari 2018 - 13:14

    Soppie:

    Hoi Fleur,

    Wat fijn dat het zo goed met je gaat. Lekker zeg zo'n koude douche! Ik ben wel van mening dat dit verslag een essentieel onderwerp mist.

    W A A R Z I J N D E F L A M I N G O 'S ? ? ? ?

    Ik hoor graag van je.

    Met vriendelijke groet
    Anoniempje xx

  • 20 Februari 2018 - 16:29

    Chris:

    GAAF blooooggie!

    Veel plezier en niet te bruin worden, want dan weten we dat je geen stage hebt gelopen. Maar meer vakantie hebt gevierd in Curacao.

    Challaz

    Xxxxx

    Je niffauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 19 Feb. 2018
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 2491

Voorgaande reizen:

13 Februari 2018 - 09 Juli 2018

Curaçao

Landen bezocht: