De eerste maand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Snellink - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Fleur Snellink - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Blijf op de hoogte en volg Fleur

13 Maart 2018 | Curaçao, Willemstad

Halo iedereen,

Daar ben ik weer!!! Vandaag zit ik precies een maand hier op dit zonnige eiland. Jeetje, wat ging de tijd snel.. Nog maar 4 maanden te gaan.

Mijn leven hier gaat hopi bon! In deze maand heb ik al ontzettend veel leuke dingen meegemaakt.

Na mijn vorige verslag ben ik begonnen met werken bij mijn werk- leerbedrijf. Ik werk 4 dagen in de week bij een consultancy bureau van 8 tot 5 uur. Hier werk ik aan een boekje over de kunuku-huizen (slavenhuizen) hier op het eiland, waar twee vorige stagiaires aan zijn begonnen. Ik moet ervoor zorgen dat dit boekje wordt afgerond, goed in elkaar wordt gezet, er sponsoren worden gevonden, het uiteindelijk naar de drukkerij in Nederland kan en daarnaast nog een hele boel andere dingen. Het is een erg interessant project, waardoor ik ook veel leer over de cultuur en de geschiedenis van Curaçao.
Na 4 dagen werken ga ik elke vrijdag van 8 tot 12 uur naar school. Op school hebben wij vakken als Papiaments en marketing. Wij moeten tentamens en veel opdrachten maken. Over twee weken heb ik mijn eerste tentamen al, HELP.

De eerste werkweken vlogen voorbij, maar ik moet eerlijk zeggen dat vele werken mij wel energie kost. Ik ben in deze weken ook een stuk zelfstandiger geworden en ik merk echt dat ik een hele ervaring rijker word en dit ook erg goed is voor mijn persoonlijke ontwikkelingen.

Af en toe mis ik Nederland wel. Ik mis vooral het 's avonds lekker op de bank liggen en tv kijken en ik mis de warme douche nog steeds. Maar, ik heb eigenlijk niks te klagen. Ik zit elke dag in een heerlijk weertje met 30 graden en lig in het weekend lekker op het strand hahaha.

Ik merk echt dat iedereen naar het weekend toeleeft. Vaak is er wel een 'speciaal' evenement die in het weekend op de planning staat, waar we dan met een hele groep studenten naar toe gaan. Full moon party, poolparty's, een heleboel feestjes op het strand en naar de happy hours natuurlijk!!! Ook bestaan er soort happy hours voor eten. Wij eten bijvoorbeeld op maandagavond bij een burgerbar, waar je tussen 6 en 7 uur: een burger, friet en een biertje krijgt voor 10 gulden (ongeveer 4,60 euro). Daar ga je toch niet voor koken.....

Toch zijn er ook minder leuke dingen hier op het eiland. Bijvoorbeeld dat ik afgelopen weekend wakker werd met een ongeveer 10 cm lange duizendpoot in mijn bed...... Ja dat was even schrikken. Maar goed, dat overleven we ook wel weer (hopelijk).

Precies over twee weken komen mijn ouders ook langs en daar kijk ik erg naar uit. Natuurlijk krijgen ze wel een lijst met spulletjes die ze voor mij mee moeten nemen hahaha (sorry mam).

Verder gaat alles hier dus eigenlijk best wel goed. Ondanks ik jullie allemaal ook wel mis! Gelukkig drink ik elke ochtend een kopje thee met mijn leuke theezakjes.

Maar eigenlijk weet ik niet meer zoveel te vertellen en anders schrijf ik het wel in mijn volgende bloggie. Dusss: Ayo, te otro bia! (Doei, tot de volgende keer)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fleur

Actief sinds 19 Feb. 2018
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 2488

Voorgaande reizen:

13 Februari 2018 - 09 Juli 2018

Curaçao

Landen bezocht: